قتى که اوضاع عمومى جهان مساعد شد وافکار مردم جهان براى پذیرش حکومت حق وعدالت
آماده گشت، نوبت انقلاب مهدى موعود فرا مى رسد، وخداوند به آن حضرت اذن واجازه نهضت
مى دهد. در این زمان است که امام مهدى (عجل الله فرجه) در مکه ظاهر مى شود وانقلابى بزرگ،
انقلاب جهانى خود را آغاز مى کند.
چنانکه مفضل از حضرت صادق (علیه السلام) پرسید: اى آقاى من، حضرت مهدى (علیه السلام) از
کجا وچگونه ظهور مى کند؟ حضرت فرمود: (اى مفضل! او به تنهایى ظهور مى کند وبه تنهایى کنار
خانه کعبه مى آید وبه تنهایى شب را در آنجا مى گذراند). (1)
وامام باقر (علیه السلام) فرموده است: (هنگامى که قائم (علیه السلام) از (مکه) خروج کند، منادى
او ندا در مى دهد که هلا، هیچ کس غذا وآشامیدنى برندارد، واو با خود سنگ موسى بن عمران را به
همراه مى برد، که آن بار شترى است. پس در هیچ منزلى فرود نمى آید، مگر اینکه چشمه ها از آن جارى مى گردد). (2)
لذا از امور قطعى ومسلم زمان ظهور حضرت مهدى (عجل الله فرجه)، این است که آن جناب از مکه خروج مى کند.
(1) بحار الانوار، علامه مجلسى، ج 53، ص 7.
(2) غیبت نعمانى، باب 13، ص 344.
جود مقدس حضرت صاحب الزمان عجل الله در نامه ای که برای شیخ مفید رحمة الله علیه نوشته است،
دو عامل و دو ضعف عمده شیعیان را موجب تأخیر در ظهور معرفی می نمایند. ?«بی وفایی» به حضرت
و «همدل نبودن» برای برطرف کردن موانع ظهور. ? چنین شیعیانی از آن جهت که در انجام وظیفهای که
نسبت به امام زمانشان دارند، کوتاهی کرده اند، جزء آن دسته هستند که ایشان را آزار و اذیت کرده و
می کنند و حضرت این گونه از دست آزارهای آنان شکایت می کند:
?قد آذانا جهلاء الشیعة و حمقائهم و من دینه جناح البغوضة ارجح منه. یعنی بدون شک، شیعیان جاهل
و کمخرد آنها و کسانی که بال پشه از دین آنها محکمتر است، ما را آزار می دهند...
الاحتجاج
??آه میکشم تو را با تمام انتظار
??پر شکوفه کن مرا، ای کرامت بهار
??در رهت به انتظار صف به صف نشستهاند
??کاروانی از شهید، کاروانی از بهار
??ای بهار مهربان، در مسیر کاروان
??گل بپاش و گل بپاش، گل بکار و گل بکار!
??بر سرم نمیکشی دست مهر اگر مکش
??تشنه محبّتاند، لالههای داغدار
??دسته دسته گم شدند، سِهرههای بینشان
??تشنه تشنه سوختند، نخلهای روزه دار
??میرسد بهار و من، بیشکوفهام هنوز
??آفتاب من بتاب، مهربان من ببار
??عجل لولیک الفرج یامهــــــــــــدی??
امام سجاد «علیهالسلام» فرمودند:
??إنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَیْبَتِهِ الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ کُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِکْرُهُ أَعْطَاهُمْ
مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَیْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَ جَعَلَهُمْ فِی ذَلِکَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ
الْمُجَاهِدِینَ بَیْنَ یَدَیْ رَسُولِ اللَّهِ بِالسَّیْفِ أُولَئِکَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِیعَتُنَا صِدْقاً وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِینِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً؛
??مردم زمان غیبت او (امام مهدی علیهالسلام) که معتقد به امامت وى هستند و منتظر ظهور او هستند،
از مردم تمام زمانها بهترند؛ زیرا خداوند عقل و فهمى به آنها داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد!
??خداوند آنها را در آن زمان مثل کسانى میداند که با شمشیر در پیش روى رسول خدا (علیه دشمنان دین) پیکار کردهاند؛
آنها مخلصان حقیقى و شیعیان راستگوى ما هستند که مردم را به طور آشکار و نهان به دین خدا میخوانند.?
??منبــع: بحارألانوار، ج 52، ص 122
??یـــه روزخــوب مـیـاد...بـه اذن الله??
علائم ظهور در کلام رسول خدا (ص)
?? و حج متوسطین از امت برای تجارت و خرید و فروش است.
?? و حج فقراء از امت من برای خودنمائی و صیت و شهرت است.
?? در آن هنگام بسیاری از افراد مردم قرآن را برای غیر خدا یاد می گیرند.
?? و قرآن را به صورت آهنگ موسیقی در مزمار و آلات موسیقی می نوازند.
?? و دستجات و گروه هائی هستند که برای غیر خدا به دنبال علوم دینیه اسلامیه می روند و برای فقاهت تلاش می کنند.
? ??????? ?
??و اولاد زنا در بین مردم بسیار پدید می آید.
?? و قرآن را به صورت لهو و با صوت تغنی غیر مشروع می خوانند.
?? و همگی مردم برای رسیدن به دنیا و امور دنیوی کوشش می کنند و مسابقه می دهند.
?? و سعی می کنند تا بتوانند در امور دنیا از یکدیگر پیشی گیرند.
?? تفسیر قمی